Febrero, 2020

Com és ben cert, i una mica menys notori a la d’una sorprenent desatenció en els grans medias , dilluns passat, dia 3 de febrer 2020 la Comissió d’Economia i Finances del Parlament de Catalunya va votar l’últim tràmit preceptiu abans de dur a Ple el text de la infame Llei Aragonès
Es va fer així malgrat l’intent d’escapada dilatòria del Govern que va plantejar retirar-la de l’ordre del Dia. I la ponència va PERDRE. Amb els 10 vots a favor d’ERC i JXC i els 11 NO de tota l’oposició el dictamen d’aquesta ponència va sortir derrotat, i per tant paralitzada l’amenaça que suposava com a mínim fins a una nova legislatura. Per descomptat que les nostres diputades de CeCPodem van estar en la posició coherent, valent i rellevant que el cas requeria. ¡ Salut !
Temps tindrem per analitzar i disseccionar tot aquest interessantíssim procés. Fins i tot sense obviar la conjuntura electoral en curs, sense oblidar l’acció parlamentària i dels diversos grups, és procedent ara una legítima i sucosa reflexió pública des del Cercle de Sanitat de Podem de el desenvolupament i els ensenyaments que es deriven de tota aquesta lluita. Perquè aquest cop ha conclòs amb un èxit que volem celebrar i compartir. Com hem reiterat, no hi ha lluita més perduda que la que s’abandona, perquè quan es treballa en la reivindicació social i es fa pels nostres drets, i a més es fa bé i amb raó, es corre el risc de guanyar.
Per això és just avui recordar que aquest grup de treball i debat que és la nostra sectorial de Sanitat ja va emetre en data 21 de juny de 2019. Una resolució, aprovada per unanimitat, denunciant el caràcter depredador d’aquesta llei i cridant a la mobilització i al treball en forma transversal i col·lectiva.
Se’ns recorda que no cal refiar-se amb aquesta victòria. Sovint ho fan des de posicions que no han participat en tota aquesta campanya però no importa. No pot discutir-se que des Podem hem aportat el millor de les nostres energies i capacitats. No només des de Salut, sinó des d’Educació, i tota l’organització social i d’activisme plural. Persones militants i una xarxa àmplia d’aliances constituïdes en Plataforma hem participat en multitud d’actes, debats, concentracions, mocions a Ajuntaments, i manifestacions on informar i denunciar aquesta agressió neoliberal i profundament privatitzadora que s’havien conjurat perpetrar. Avui és dia d’agrair aquesta generositat i aquesta fraternitat i no fem un llistat aquí per no oblidar a ningú.
No hi ha lluita més perduda que la que s’abandona, perquè quan es treballa en la reivindicació social i es fa pels nostres drets, i a més es fa bé i amb raó, es corre el risc de guanyar
Volem assenyalar dos elements i una conclusió:
Seguint la cronologia dels fets ens ratifiquem en la necessitat de debatre primer i actuar després, en la millor conducta democràtica. La lluita coordinada encara que sigui diferent suma el treball institucional a la mobilització de base i es demostra com la millor estratègia i la que aporta la desitjable cohesió i esperança en tantes futures victòries a què aspirem i per les que seguirem activament empoderades.
Que la nostra pràctica d’informació prèvia, estudi, debat, perseverança i claredat de posicionament ens pot conduir a grans victòries futures. És per això que ahir mateix, 5 de febrer, ens va reunim com Plataforma un cop més i vam prendre un seguit de decisions. La més rellevant és que aquesta confluència no es dissol un cop assolit l’objectiu explícit de “Aturar la Llei Aragonès” sinó que es reconstitueix amb renovada força en Plataforma en Defensa dels Serveis Públics (cap privatització sense resposta). Els que volen mercantilitzar la vida, els drets socials, els serveis públics, la dignitat, l’equitat i la justícia social ens tenen fermament alçats enfront d’ells i els seus còmplices.
I la conclusió i cloenda. Elemental. Salut és lluitar perquè lluitar és Salut,
i que sí, SÍ ES POT!
Portavocía del Círculo Podem Sanitat Catalunya.
En Barcelona a 6 de febrero de 2020